Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας: 7 χρόνια φαγούρα



Η διαδικασία του διαγωνισμού για την κατασκευή με τη μέθοδο της παραχώρησης της υποθαλάσσιας ζεύξης Περάματος – Σαλαμίνας ξεκίνησε το 2016, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ακόμη βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση του.

Στις 24 Μαρτίου 2021 κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο «μελέτη–κατασκευή–χρηματοδότηση–λειτουργία–συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας», ώστε, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την αδειοδότησή του (η οποία εκκρεμεί) να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου. 


Το έργο θα έχει κατασκευαστική διάρκεια περίπου πέντε χρόνια και προϋπολογισμό 450 εκατομμύρια ευρώ.

Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει αναλυτικά: Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ για να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της


Πρόκειται για ένα έργο δύσκολο και εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από 40 κύματα και πριν λίγα χρόνια έδειξε πως έμπαινε πλέον σε τροχιά υλοποίησης. 

Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί μπορεί να αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. 


Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.