Ερώτηση της ΚΟ του ΚΚΕ για την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των ηλεκτρικών οχημάτων στην πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα
Ερώτηση στη Βουλή από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ για την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των ηλεκτρικών οχημάτων στην πορθμειακή γραμμή Πέραμα-Σαλαμίνα:
Προς τους Υπουργούς Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Εργασίας & Κοινωνικής Ασφάλισης και Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών
Θέμα: Για την αύξηση στις τιμές των εισιτηρίων των ηλεκτρικών οχημάτων στην πορθμειακή γραμμή Πέραμα -Σαλαμίνα
Σε μια περίοδο που ο κάθε εργαζόμενος, η κάθε λαϊκή οικογένεια, βλέπει το εισόδημά της να "εξανεμίζεται" από την ακρίβεια στα είδη πρώτης ανάγκης, στην ενέργεια, στην υγεία, στην πρόνοια και αλλού, κάποιοι μετρούν διαρκώς αυξήσεις στα κέρδη τους.
Οι συνεχόμενες αυξήσεις των εισιτηρίων βάζουν φωτιά στο πορτοφόλι όσων χρησιμοποιούν την πορθμειακή γραμμή Πέραμα -Σαλαμίνα, εργαζομένων και μη, σε ένα νησί που η μετάβαση προς Πειραιά-Αθήνα γίνεται όλο και πιο απαραίτητη, όπως η μετακίνηση για εργασία, για λόγους υγείας, είτε για άλλους λόγους (δημόσιες υπηρεσίες, ΔΕΚΟ), αφού η κατάσταση των δημόσιων δομών στο νησί είναι τραγική, καθώς έχουν κλείσει σχεδόν όλες.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτές τις αυξήσεις το συναντάμε στα ηλεκτρικά οχήματα που τα εισιτήρια στην γραμμή Πέραμα – Σαλαμίνα (Παλούκια) έχουν αυξηθεί κατά 160%.
Οι νέες αυτές αυξήσεις, έγιναν από τους πλοιοκτήτες με πρόσχημα την εγκύκλιο (2070.0/28541/2024) του Υπουργείου Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, για την μεταφορά οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα, η οποία ορίζει τα μέτρα που πρέπει να παίρνονται για να μπορεί να εισέλθει ένα αμιγώς ηλεκτρικό ή plug-in υβριδικό προκειμένου να είναι ασφαλές το ταξίδι, για το πλοίο, τους επιβάτες κλπ.
Από πουθενά ωστόσο δεν προκύπτει ότι τα συγκεκριμένα οχήματα πρέπει να πληρώνουν πολύ ακριβότερο εισιτήριο σε σχέση με τα συμβατικά.
Βρισκόμαστε μπροστά σε μια κατάφωρη και καταχρηστική αύξηση των εισιτηρίων από τους πλοιοκτήτες των δυο κοινοπραξιών, που χωρίς καμία αιτία επέβαλαν τέτοια τεράστια αύξηση στα εισιτήρια.
Είναι, μάλιστα, πρόκληση από την μία να επιβάλουν τέτοιες αυξήσεις και από την άλλη να μην παίρνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας κατά την φόρτωση των οχημάτων στο καράβι, να μην είναι δυνατή η πρόσβαση ΑΜΕΑ και ηλικιωμένων στο χώρο των επιβατών.
ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα θα πάρει η κυβέρνηση προκειμένου:
- Να μειωθούν τα εισιτήρια και τα ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50% για όλους, χωρίς να δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές.
- Να καταργηθεί η αύξηση του εισιτηρίου για τα ηλεκτρικά οχήματα.
- Οι μετακινήσεις για άνεργους, φοιτητές, για στρατευμένους, για ΑμεΑ, χρονίως πάσχοντες να είναι δωρεάν.
- Να θεσπιστούν μειωμένα εισιτήρια για συνταξιούχους, εκπαιδευτικό και νοσηλευτικό προσωπικό κ.ά.
- Να διασφαλιστεί η εργασία των ναυτεργατών με αύξηση των μισθών και βελτίωση των συνθηκών εργασίας, κατοχυρωμένα με Συλλογική Σύμβαση Εργασίας και κοινωνική ασφάλιση.
- Να εξασφαλιστούν πλοία σύγχρονα και ασφαλή, με βελτίωση και διαμόρφωση σύγχρονων λιμενικών εγκαταστάσεων, αποκλειστικά δημόσιων.
Οι Βουλευτές
Μανωλάκου Διαμάντω
Αμπατιέλος Νίκος
Παφίλης Θανάσης
Γκιόκας Γιάννης
Δάγκα Βιβή
Διγενή Σεμίνα
Κανέλλη Λιάνα
Κατσώτης Χρήστος
Κτενά Αφροδίτη
Τσοκάνης Χρήστος