Υπάλληλος υποκαταστήματος τραπέζης στη Σαλαμίνα,
υπεύθυνος πελατείας ιδιωτών, «δάγκωσε» τουλάχιστον 50 καταθέτες,
αποσπώντας περίπου 2.000.000 ευρώ. Η δράση του αποκαλύφθηκε εξαιτίας
των… capital controls καθώς δεν μπορούσε να καταβάλει τα «μπόνους» που
είχε υποσχεθεί στα θύματά του, μέσω των μεταφορών χρημάτων από τους
τραπεζικούς λογαριασμούς άλλων πελατών.
Ενα από
τα θύματα είχε πάει στην τράπεζα διαμαρτυρόμενος στον απατεώνα για τη μη
καταβολή των… πριμ της επένδυσης (!). Η φασαρία έγινε αντιληπτή από τον
διευθυντή της τράπεζας, ο οποίος σε έλεγχο των δραστηριοτήτων του
υπαλλήλου του διαπίστωσε την απάτη με τη χρήση πλαστογραφημένων εγγράφων
του υποκαταστήματος.
Η διοίκηση της τράπεζας έθεσε σε διαθεσιμότητα τον υπάλληλο και υπέβαλε μήνυση σε βάρος του στους αξιωματικούς του τμήματος Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, οι οποίοι αναμένεται να πάρουν καταθέσεις από όλα τα θύματα της απάτης.
«Ξέπλυμα» με… real estate
Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι ο υπάλληλος «ξέπλενε» τα χρήματα της απάτης με… real estate, αγοράζοντας δηλαδή ακίνητα, καταστήματα και πολυτελή οχήματα, η συνολική αξία των οποίων φθάνει το 1.700.000 ευρώ. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο συγκεκριμένος υπάλληλος είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη πελατών της τράπεζας, κυρίως των ηλικιωμένων, που τον είχαν σαν «θεό» τους, και του είχαν εμπιστευτεί τη διαχείριση των χρημάτων των τραπεζικών τους λογαριασμών. Κάποιοι είχαν φθάσει στο σημείο να του έχουν δώσει ακόμη και τις κάρτες αναλήψεων μαζί με τον κωδικό ασφαλείας PIN.
Η έρευνα της υπόθεσης ξεκίνησε από την ίδια την τράπεζα, τον Νοέμβριο του 2015, όταν ο διευθυντής της τράπεζας έγινε αυτόπτης μάρτυρας της έντονης διαμαρτυρίας ενός πολίτη προς τον συγκεκριμένο υπάλληλο. Ο διευθυντής άκουσε τον πελάτη να λέει στον υπάλληλο γιατί δεν του είχε βάλει τα «μπόνους» που του είχε υποσχεθεί, στον λογαριασμό του. Ο υπάλληλος επιχείρησε να «κουκουλώσει» τη φασαρία αναφέροντας ότι το συγκεκριμένο καταθετικό πρόγραμμα επέφερε κέρδη στον πελάτη.
Ο διευθυντής όμως διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός του καταθέτη δεν ήταν προνομιακός και δεν θα μπορούσε να είχε οικονομικά οφέλη του ύψους που επικαλούνταν ο πελάτης. Ουσιαστικά ο υπάλληλος προέβαινε σε μία ιδιότυπη… πυραμίδα, μεταφέροντας χρήματα από λογαριασμούς που διαχειριζόταν παράνομα και εν αγνοία των καταθετών, σε άλλους, προφασιζόμενος κέρδη των… επενδύσεων, που είχε κάνει. Ο περιορισμός όμως του ύψους του ποσού των αναλήψεων και μεταφοράς χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό, εξαιτίας των… capital controls, κατέστησαν… αφερέγγυο τον υπάλληλο, ο οποίος αδυνατούσε να εμφανίζει τα δήθεν κέρδη στους λογαριασμούς των θυμάτων του, που άρχιζαν να διαμαρτύρονται και να εκφράζουν έντονα τη δυσαρέσκειά τους.
Από την έρευνα της τράπεζας διαπιστώθηκε ότι ο απατεώνας υπάλληλος προέβαινε σε εξαγορά προϊόντων ένα αγνοία των πελατών, αφαίρεσε τα υπόλοιπα ανενεργών λογαριασμών, επένδυε σε καταθετικά προγράμματα και πάλι εν αγνοία των δικαιούχων των τραπεζικών λογαριασμών, και μετέφερε χρήματα από λογαριασμό σε λογαριασμό, σαν ένα «ρολόι», προκειμένου να ξεγελά με δήθεν κέρδη τα θύματά του. Η έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν άλλων θυμάτων αλλά και το ακριβές ύψος των χρημάτων που έχει οικειοποιηθεί, συνεχίζεται.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος
Η διοίκηση της τράπεζας έθεσε σε διαθεσιμότητα τον υπάλληλο και υπέβαλε μήνυση σε βάρος του στους αξιωματικούς του τμήματος Δίωξης Οικονομικών Εγκλημάτων της Διεύθυνσης Ασφάλειας Αττικής, οι οποίοι αναμένεται να πάρουν καταθέσεις από όλα τα θύματα της απάτης.
«Ξέπλυμα» με… real estate
Από την έρευνα διαπιστώνεται ότι ο υπάλληλος «ξέπλενε» τα χρήματα της απάτης με… real estate, αγοράζοντας δηλαδή ακίνητα, καταστήματα και πολυτελή οχήματα, η συνολική αξία των οποίων φθάνει το 1.700.000 ευρώ. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ο συγκεκριμένος υπάλληλος είχε κερδίσει την εμπιστοσύνη πελατών της τράπεζας, κυρίως των ηλικιωμένων, που τον είχαν σαν «θεό» τους, και του είχαν εμπιστευτεί τη διαχείριση των χρημάτων των τραπεζικών τους λογαριασμών. Κάποιοι είχαν φθάσει στο σημείο να του έχουν δώσει ακόμη και τις κάρτες αναλήψεων μαζί με τον κωδικό ασφαλείας PIN.
Η έρευνα της υπόθεσης ξεκίνησε από την ίδια την τράπεζα, τον Νοέμβριο του 2015, όταν ο διευθυντής της τράπεζας έγινε αυτόπτης μάρτυρας της έντονης διαμαρτυρίας ενός πολίτη προς τον συγκεκριμένο υπάλληλο. Ο διευθυντής άκουσε τον πελάτη να λέει στον υπάλληλο γιατί δεν του είχε βάλει τα «μπόνους» που του είχε υποσχεθεί, στον λογαριασμό του. Ο υπάλληλος επιχείρησε να «κουκουλώσει» τη φασαρία αναφέροντας ότι το συγκεκριμένο καταθετικό πρόγραμμα επέφερε κέρδη στον πελάτη.
Ο διευθυντής όμως διαπίστωσε ότι ο λογαριασμός του καταθέτη δεν ήταν προνομιακός και δεν θα μπορούσε να είχε οικονομικά οφέλη του ύψους που επικαλούνταν ο πελάτης. Ουσιαστικά ο υπάλληλος προέβαινε σε μία ιδιότυπη… πυραμίδα, μεταφέροντας χρήματα από λογαριασμούς που διαχειριζόταν παράνομα και εν αγνοία των καταθετών, σε άλλους, προφασιζόμενος κέρδη των… επενδύσεων, που είχε κάνει. Ο περιορισμός όμως του ύψους του ποσού των αναλήψεων και μεταφοράς χρημάτων από λογαριασμό σε λογαριασμό, εξαιτίας των… capital controls, κατέστησαν… αφερέγγυο τον υπάλληλο, ο οποίος αδυνατούσε να εμφανίζει τα δήθεν κέρδη στους λογαριασμούς των θυμάτων του, που άρχιζαν να διαμαρτύρονται και να εκφράζουν έντονα τη δυσαρέσκειά τους.
Από την έρευνα της τράπεζας διαπιστώθηκε ότι ο απατεώνας υπάλληλος προέβαινε σε εξαγορά προϊόντων ένα αγνοία των πελατών, αφαίρεσε τα υπόλοιπα ανενεργών λογαριασμών, επένδυε σε καταθετικά προγράμματα και πάλι εν αγνοία των δικαιούχων των τραπεζικών λογαριασμών, και μετέφερε χρήματα από λογαριασμό σε λογαριασμό, σαν ένα «ρολόι», προκειμένου να ξεγελά με δήθεν κέρδη τα θύματά του. Η έρευνα για τον εντοπισμό τυχόν άλλων θυμάτων αλλά και το ακριβές ύψος των χρημάτων που έχει οικειοποιηθεί, συνεχίζεται.
Πηγή: Ελεύθερος Τύπος