Χθες -Κυριακή- μίλησε ο Δήμαρχος Περάματος, ο οποίος είπε ότι εδώ και πέντε χρόνια βρίσκεται σε συνεννόηση με το αρμόδιο Υπουργείο για την οριστική διαμόρφωση του σχεδιασμού.
Όπως είπε, ο τελικός σχεδιασμός ωφελεί την περιοχή του Περάματος διότι υλοποιεί ένα πάγιο αίτημα της περιοχής, δηλαδή τη δημιουργία ενός δεύτερου δρόμου διαφυγής. Μέχρι σήμερα ο μοναδικός δρόμος που μπορεί να πάει αλλά και να φύγει κανείς από το Πέραμα είναι η λεωφόρος Δημοκρατίας. Αυτό όμως, σύμφωνα με τον κ. Λαγουδάκη, είναι πολύ επικίνδυνο διότι στην περιοχή υπάρχουν δεξαμενές καυσίμων, ναυπηγικές δραστηριότητες κλπ , που εγκυμονούν κινδύνους με αποτέλεσμα σε μια τέτοια περίπτωση, εφόσον μπλοκάρει ο μοναδικός δρόμος διαφυγής για τους Περαματιώτες να εγκλωβιστούν στην περιοχή τους και να υποστούν τις συνέπειες.
Ο σχεδιασμός της ζεύξης προβλέπει τη δημιουργία δεύτερου δρόμου διαφυγής προς την λεωφόρο Σχιστού, που θα αποτελεί μια πραγματική ανάσα και για τη σημερινή κατάσταση που επικρατεί στο Πέραμα, αφού θα μοιράσει τον κυκλοφοριακό φόρτο. Ο δεύτερος δρόμος θα περνάει μέσα από τη στρατιωτική περιοχή του Ναυτικού και με μια υπόγεια σήραγγα, μήκους 1,5 χιλιομέτρου περίπου, θα φτάνει στη λεωφόρο Σχιστού.
Ο Δήμαρχος Σαλαμίνας, Γιώργος Παναγόπουλος, που μίλησε σήμερα στο ΚΑΝΑΛΙ ΕΝΑ και στην εκπομπή «ΜΕΝΟΥΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ» με τον Νίκο Παρασκευά και την Κωνσταντίνα Πετούση, είπε ότι σίγουρα η ζεύξη αποτελεί ένα έργο που θα αλλάξει την πραγματικότητα της Σαλαμίνας για αυτό απαιτείται πολύ προσοχή και σωστός σχεδιασμός.
Έχει κατατεθεί η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων του έργου στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και εφόσον πάρει από εκεί την έγκριση θα σταλεί και σε μας για να τεθεί σε διαβούλευση. Η θέση μας είναι ότι η ζεύξη θα πρέπει να συνοδευτεί και από άλλα έργα υποδομής, όπως οδικά, συγκοινωνιακά, αποχετευτικά, κ.α. προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το νησί και να μην γίνει εφιαλτική η ζωή για τους κατοίκους.
Έχουμε μιλήσει με το Υπουργείο για τα έργα που πρέπει να γίνουν, τόνισε ο κ. Παναγόπουλος και έχουμε καταστήσει σαφές πως είναι αναγκαίες κάποιες προϋποθέσεις προκειμένου να διαφυλαχθεί η ποιότητα ζωής στο νησί. Ας μην ξεχνάμε ότι με τη ζεύξη θα αυξηθούν κατακόρυφα οι μόνιμοι κάτοικοι της Σαλαμίνας και αυτό σημαίνει πως το νησί θα πρέπει να είναι έτοιμο να ανταποκριθεί σε αυτή την πρόκληση.
Πρέπει όλοι να καταλάβουν ότι το νησί θα πάψει να είναι νησί, με ότι αυτό συνεπάγεται. Περισσότερα θα έχουμε μετά τη διαβούλευση, οπότε θα τα προσθέσουμε στα όσα έχουμε ήδη αναφέρει στο αρμόδιο Υπουργείο. Σίγουρα, κατέληξε ο κ. Παναγόπουλος είμαστε υπέρ της ζεύξης, αλλά και υπέρ της διασφάλισης της ποιότητας της ζωής της Σαλαμίνας. Και προς την κατεύθυνση αυτή θα εξαντλήσουμε όλα τα περιθώρια.
Απαντώντας σε ερώτηση αν προκύψει οικονομικό πρόβλημα στην περιοχή δεδομένου ότι πολλοί κάτοικοι απασχολούνται στα ferry-boat, ο Δήμαρχος της Σαλαμίνας υπογράμμισε ότι και αυτό είναι ένα σημαντικό πρόβλημα που πρέπει να αντιμετωπιστεί γιατί σήμερα στη γραμμή υπάρχουν σαράντα ferry-boat, που απασχολούν εκατοντάδες άτομα, πολλά εκ των οποίων θα μείνουν χωρίς δουλειά μόλις λειτουργήσει η ζεύξη δεδομένου ότι πολλά ferry-boat θα σταματήσουν να δραστηριοποιούνται ή θα πάνε σε άλλες γραμμές μακριά από την Σαλαμίνα.
Όποτε οι ναυτικοί τους είτε θα μείνουν άνεργοι είτε θα υποχρεωθούν να ξενιτευτούν. Βέβαια, ένα τόσο μεγάλο έργο δεν στέκεται σε τέτοια θέματα, ούτε μπορεί να καθυστερήσει για αυτά, ωστόσο όμως υπάρχουν και θα έχουν επιπτώσεις στη ζωή του νησιού.
Για το λόγο αυτό θα πρέπει να ληφθούν μέτρα ώστε η εταιρεία που θα διαχειρίζεται τη ζεύξη να χρησιμοποιήσει προσωπικό από τους ανθρώπους που θα χάσουν τη δουλεία τους από τα ferry-boat, είτε να βρεθούν άλλοι τρόποι απασχόλησής τους. Σίγουρα, υπάρχει το διάστημα για να προετοιμαστούν και οι ίδιοι για ένα τέτοιο ενδεχόμενο, αλλά θα πρέπει παράλληλα να προετοιμαστεί κα η Πολιτεία.