Ελληνικό Μετρό: Ούτε Μετρό, ούτε Τραμ προς Κερατσίνι, Δραπετσώνα Πέραμα και Σαλαμίνα


Στις αντιδράσεις από τοπικούς δήμους σχετικά με την επέκταση του Τραμ αλλά και απουσία μελετών για την επέκταση του Μετρό οφείλεται το γεγονός πως στον σημερινό σχεδιασμό της Ελληνικό Μετρό δεν περιλαμβάνεται κάποια περαιτέρω επέκταση μέσου σταθερής τροχιάς από τον Πειραιά προς το Κερατσίνι, τη Δραπετσώνα, το Πέραμα και τη Σαλαμίνα, αναφέρει η Ελληνικό Μετρό απαντώντας σε ερώτηση για τις επεκτάσεις αυτές που κατέθεσε στη Βουλή η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Νίνα Κασιμάτη.

Όπως αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό Νικόλαος Κουρέτας, για να εξυπηρετηθούν οι Δήμοι Κερατσινίου-Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας, θα απαιτούταν η κατασκευή νέας γραμμής Μετρό η οποία θα διασχίζει και ευρύτερες περιοχές του λεκανοπεδίου. Ο σχεδιασμός μίας τέτοιας γραμμής Μετρό, σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα, ενώ αρχικά απαιτείται η τεκμηρίωσή της στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής συγκοινωνιακής μελέτης που εκπονεί ο ΟΑΣΑ.

Όσον αφορά το ενδεχόμενο επέκτασης του Τραμ, ο κ. Κουρέτας αναφέρει πως η επέκταση του Τραμ από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι και τη Σαλαμίνα προβλεπόταν τη Μελέτη Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας που εκπονήθηκε το 2000. Έκτοτε όμως, ο σχεδιασμός αυτός δεν προχώρησε περαιτέρω προς ωρίμανση λόγω αντιδράσεων από τοπικούς δήμους.

Οποιοσδήποτε μελλοντικός σχεδιασμός για περαιτέρω επεκτάσεις, καταλήγει ο κ. Κουρέτας, θα τεκμηριωθεί μέσα από τη στρατηγική μελέτη που εκπονεί ο ΟΑΣΑ και η οποία θα ολοκληρωθεί μέσα στα επόμενα χρόνια, για να ακολουθήσουν στη συνέχεια και οι μελέτες της Ελληνικό Μετρό.

Υπενθυμίζεται πως το 2017, η τότε Αττικό Μετρό είχε ξεκινήσει τοπογραφικές μελέτες για την επέκταση του Τραμ από τον Πειραιά προς το Κερατσίνι και το Πέραμα βάση προηγοούμενων μελετών που είχαν πραγματοποιηθεί τη δεκαετία του 2000. Συγκεκριμένα, προβλέπονταν η κατασκευή διπλής γραμμής μήκους 8,9 χλμ, μερικώς υπογειοποιημένης στην περιοχή του Κερατσινίου, καθώς και 17 στάσεων (8 διπλής κατεύθυνσης, 8 μονής και ένας τερματικός σταθμός). Η διαδρομή της επέκτασης του Τραμ σε γενικές γραμμές θα ακολουθούσε την προϋπάρχουσα χάραξη του παλιού τροχιοδρόμου Περάματος, την τελευταία δηλαδή από τις παλιές γραμμές του Τραμ που καταργήθηκε το 1977.

Επιπλέον, για τις ανάγκες της επέκτασης, θα δημιουργούταν αμαξοστάσιο εντός των ορίων του δήμου Κερατσινίου, με χώρο εναπόθεσης συρμών, συνεργείο συντήρησης και υποσταθμό έλξης.

Σημειώνεται πως το 2016 ο πρώην πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας είχα ανακοινώσει πως το έργο της επέκτασης του Τραμ προς το Κερατσίνι θα ξεκινούσε το 2018 για να ολοκληρωθεί το 2022.

Το 2022 ο πρώην Υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης απάντησε σε παρεμφερή ερώτηση για τις επεκτάσεις του Μετρό και του Τραμ, αναφέροντας πως η επέκταση του Μετρό προς Κερατσίνι και Πέραμα δεν βρίσκεται στον σχεδιασμό της Αττικό Μετρό, ενώ η επέκταση του Τραμ απορριφθηκε από τις τοπικές κοινωνίες.

Έκτοτε, οι δημοτικές αρχές των παραπάνω περιοχών διεκδικούν μέσω παρεμβάσεών τους την επέκταση του Μετρό από τον Πειραιά προς τις περιοχές τους.


Αλέξανδρος Λιάρος – athenstransport.com